MATTI MATIKAINEN
Pormestariehdokas Wille Rydman: On aika tehdä Helsingistä jälleen saavutettava myös autoliikenteelle
Elinkeinoministeri Wille Rydman pyrkii Helsingin pormestariksi ensi kevään kuntavaaleissa, ja tarjoaa kaupunkilaisille tuntuvaa muutosta nykymenoon – työssäkäyvien rehtien kaupunkilaisten parhaaksi. - On tullut aika tehdä Helsingistä kaupunki, jossa keskustaan pääsee sujuvasti kaikilla liikennevälineillä, Rydman sanoo.
Wille Rydman katsoo, että pääkaupungin yleinen johtaminen on kuluneella nelivuotiskaudella ollut anteeksiantamattoman leväperäistä, ja kaupunki on tehnyt kertakaikkisen väärää ja kaupunkilaisille vahingollista politiikkaa, etenkin kaupunkisuunnittelussa.
– Helsingin kaupunkisuunnittelua eivät enää aikoihin ole ohjanneet kaupunkilaisten tarpeet, liikenteen sujuvuus, keskustan saavutettavuus tai lähiöiden viihtyisyys. Sitä on ohjannut ideologinen autoiluvastaisuus ja urbaanivihreä ahtaan ja ylitiiviin asumisen kaupunki-ihanne.
Pyöräilysilta ei tuo apua autoilijoille
Helsingin autoiluvastaisuudesta Rydman nostaa esille yli puolen miljardin euron Kruunusillat-hankkeen, joka ei tule helpottamaan autoliikenteen sujuvuutta pääkaupungissa
– Tämä kaupunki hukuttaa satoja miljoonia euroja runsaan kilometrin mittaiseen siltaan, joka kuitenkaan ei ole autoliikenteen käytettävissä. Tämä kaupunki pitää pyöräilijöitä niin avuttomina, että se haluaa käyttää miljoonia rakentaakseen meren päälle erilliset pyöräilysillat, jotta kukaan ei vain joutuisi polkemaan ylämäkeen.
Esplanadien katukivetystä tuhottu
Rydman mainitsee myös Helsingin Esplanadien surullisenkuuluisan kävelyalueen laajennuskokeilun, jossa Helsinki päällysti asfaltilla historiallisesti arvokkaita nupukiviä. Asfalttia on tänä syksynä kuorittu pois, ja jäljelle on jäänyt murjottua vaurioitunutta kivipintaa.
– Tämä kaupunki käyttää miljoonia päällystääkseen mukulakivet asfaltilla ja repiäkseen asfaltin sitten jälleen mukulakivien päältä pois. Tämä kaupunki sulkee kadut keskustassa ja tukkii kaupungin sisääntuloväylät ja ihmettelee sitten, miksi keskusta näivettyy ja liikkeet lopettavat toimintansa, Rydman jyrähtää.
Helsingin pitää mahdollistaa arjen tarpeita
Helsingin pormestariksi pyrkivä elinkeinoministeri Rydman haluaa palauttaa pääkaupunkimme takaisin tunnollisille työssäkäyville ihmisille ja uutterille yrittäjille.
– On aika äänestää Helsinki takaisin niille perheille, jotka haluavat lastensa voivan kasvaa turvallisessa ympäristössä. On aika äänestää Helsinki takaisin arjen tarpeiden mahdollistajaksi. Tämän kaupungin on oltava helsinkiläisten koti, ei urbaanivihreän ja monikulttuurisen yhteiskuntautopian villi kokeilukenttä todellisuudesta vieraantuneille paikallispoliitikoille.
– On aika tehdä Helsingistä jälleen saavutettava. Kaupunki, jossa keskustaan pääsee sujuvasti kaikilla liikennevälineillä. Elinvoimainen pääkaupunki, jossa liiketoiminta kannattaa myös kaupungin keskustassa. Kaupunki, johon halutaan tulla sen sijaan, että jätetään tulematta, kun se on jo tehty liian vaikeaksi, Rydman painottaa.
SUOMEN UUTISET
Lue myös
Artikkeliin liittyvät aiheet
- Helsinkk Esplanadien kaventaminen pormestariehdokas kaupunkisuunnittelu työssäkäynti asuminen ja liikkuminen autoilijat Yritykset Wille Rydman Liikenne
Mitä mieltä?
Aiheeseen liittyviä artikkeleita
Rydman: Helsingistä tehtävä jälleen turvallinen – ”On luovuttava politiikasta, joka karkottaa pääkaupungista hyvät veronmaksajat ja täyttää sen väkivaltaisilla jengeillä ja islamistisaarnaajilla”
Helsingin pormestariksi pyrkivä elinkeinoministeri Wille Rydman haluaa palauttaa pääkaupunkimme takaisin tunnollisille työssäkäyville ihmisille ja uutterille yrittäjille. - Helsinki kuuluu niihin alueisiin maassamme, jotka eniten kärsivät vääränlaisesta maahanmuuttopolitiikasta, Rydman sanoo.
Pormestariehdokas Wille Rydman Helsingin Uutisissa: Tavallisen helsinkiläisen arki ei ole ollut kaupungin päätöksenteon johtotähti enää aikoihin
Viime vuosikymmenellä Helsingin tavoitteena oli olla ”maailman toimivin kaupunki”. Ainakaan enää se ei sitä ole, kirjoittaa perussuomalaisten pormestariehdokas Helsingissä, elinkeinoministeri ja kaupunginvaltuutettu Wille Rydman Helsingin Uutisten kolumnissaan.
Perussuomalaiset valitsi Wille Rydmanin pormestariehdokkaakseen Helsinkiin
Elinkeinoministeri Wille Rydman on valittu Helsingin pormestariehdokkaaksi, kertoo perussuomalaisten Helsingin piiriyhdistys.
Yrittäjät ovat erittäin pettyneitä Helsingin päättäjien viherkokeiluihin – ydinkeskusta näivettyy ja yritykset kärsivät
Helsingin päättäjien Esplanadi-kokeilu lisäsi kävely- ja pyöräilyalueiden määrää ja muutti autoilijoiden väylät yksikaistaisiksi. Nyt ydinkeskustan liikenne on sekaisin ja yritykset menettävät asiakkaita.
Helsingin Yrittäjät vastustaa Kaivokadun muuttamista joukkoliikennekaduksi – vaikeuttaisi liikkumista keskustassa ja ruuhkauttaisi muita katuja
Helsingin keskustassa toimivat yritykset ovat huolissaan kaupungin suunnitelmista muuttaa Kaivokatu joukkoliikennekaduksi ja ohjata keskustan poikittainen autoliikenne ensisijaisesti Esplanadeille. Helsingin Yrittäjät vastustaa Kaivokadun sulkemista autoliikenteeltä, mikä vaikeuttaisi liikkumista keskustassa ja ruuhkauttaisi muita katuja.
Viikon suosituimmat
Kirjailija Jarkko Tontti: Punavihreä kupla on puhkeamassa – ”Eliitille koittanut viimeinen hetki havahtua, että he ovat irtautuneet suomalaisesta elämästä”
Punavihreä kupla on suomalaisessa poliittisessa keskustelussa tunnettu käsite, jolla kuvataan sananmukaisesti kuplautunutta, vasemmistoa myötäilevää yhteisöä. Punavihreään hegemoniaan on tähän saakka keskeisesti kuulunut yhteiskunnallisen eliitin ja sitä myötäilevän median voimakas vieraantuminen tavallisesta kansasta, sen huolenaiheista ja toiveista. Juristitaustainen kirjailija Jarkko Tontti esittää nyt konkreettisin perusteluin, miten ajat ovat muuttuneet ja punavihreä arvomaailma törmännyt seinään.
Ilmastonmuutos ei sytyttänyt Los Angelesin maastopaloja – epäiltyjä tuhopolttajia otettu kiinni
Ilmastonmuutos on saattanut pahentaa Kalifornian kuivuutta ja voimistaa tuulia, mutta maastopalot johtuvat ihmisten toiminnasta. Useita epäiltyjä tuhopolttajia on jo otettu kiinni. Kuvernööri Newson on kutsunut kansalliskaartin apuun estämään palaneiden kotien ryöstelyä.
Mikä meni pieleen journalismissa? – Näkökulmia median alennustilan aiheuttajista
2020-luvulla journalismi on kriisissä. Toimittajien ja mediayleisön suhde on jännittynyt, ja samalla uudet ailahtelevat ansaintamallit kasaavat painetta toimituksille. Mediamaailmaa läheltä seuraavat vaikuttajat tarkastelevat syitä siihen, miksi journalismi on ajautunut alennustilaan.
Jättimäinen grooming-skandaali lopulta julki: rasismisyytösten pelko ja väestösuhteiden vaaliminen tukkivat viranomaisten suut -“Suurin rauhan ajan rikos ja sen peittely Britannian historiassa”
Useamman vuosikymmenen ajan jatkunut tuhansien englantilaistyttöjen järjestelmällinen groomaus, ahdistelu ja sarjaraiskaukset ovat suurin rauhanajan rikos modernin Euroopan historiassa, kirjoittaa historioitsija ja kolumnisti Dominic Green amerikkalaisessa The Free Press -lehdessä. Nämä rikokset ovat enimmäkseen pakistanilaistaustaisten muslimimiesten tekemiä, ja valtaosa heistä ei ole joutunut vastuuseen. 2010-luvulla sekä oikeiston että vasemmiston johtamat hallitukset yrittivät hyssytellä vyyhtiä muutamien symbolisten oikeudenkäyntien jälkeen. Se näytti onnistuvan, kunnes Elon Musk perehtyi osaan oikeudenkäyntiasiakirjoista ja nosti asian esille omistamallaan X-alustalla. Nyt skandaali ravistelee Ison-Britannian yhteiskuntajärjestystä, eikä vyyhtiä voi enää hyssytellä.
DEI-ideologia ei varjellut Kaliforniaa maastopaloilta – viranomaisille kovaa kritiikkiä
Yksi kritiikin kohde Los Angelesin alueen maastopaloihin liittyen on se, että monien mielestä poliitikkojen ja pelastuslaitoksen johdon olisi pitänyt ideologisen yhdenvertaisuuspuuhastelun sijasta keskittyä perusasioihin, kuten varmistamaan palopostien toimivuus ja sammutusveden saatavuus. Los Angelesin pelastuslaitoksella on viime vuosina panostettu vahvasti DEI-ideologian edistämiseen.
Yliopistotutkimuksen karu tulos: Ulkomaalaistaustaisten yliedustus raiskauksissa jopa 7-kertainen – syrjäytyminen ei ole syynä
Suuri enemmistö kaikista Ruotsissa raiskaustuomion vuosina 2000-2020 saaneista oli maahanmuuttajataustaisia. Ero etnisesti ruotsalaisiin oli jopa 7-kertainen. Sosioekonomiset seikat ja syrjäytyminen eivät selitä rikoksia, selviää Lundin yliopiston tekemästä tutkimuksesta. Syyt on etsittävä muualta.
Tamponit poistetaan Facebookin konttoreiden miestenvessoista – DEI-ideologia tekee kuolemaa Amerikassa
DEI-ideologia jyllää vielä vahvasti Suomessa, varsinkin julkisella sektorilla, mutta synnyinmantereellaan DEI vetää viimeisiä henkäyksiään. Facebookin omistava Meta-konserni on liittynyt niiden suuryritysten joukkoon, jotka ovat ilmoittaneet lopettavansa DEI-hankkeensa. Käytännössä se näkyy muun muassa siten, että jatkossa Facebookin toimitilojen miestenvessoissa ei ole enää tarjolla ilmaisia tamponeja.
Antikainen: Scholzin päätös jättää Ukraina ilman apua on häpeällinen – Tuppurainen siunasi Suomen demarien tuen Berliinissä
Saksan liittokansleri Olaf Scholz (SPD) päätti estää noin kolmen miljardin euron arvoisen tukipaketin Ukrainalle. Tukipaketti olisi sisältänyt kriittisiä puolustusjärjestelmiä, kuten IRIS-T-ilmatorjuntajärjestelmiä ja Patriot-ilmatorjuntaohjuksia, joita Ukraina on pyytänyt suojellakseen kansalaisiaan Venäjän aggressioilta. Perussuomalaisten kansanedustaja Sanna Antikainen pitää päätöstä käsittämättömänä ja vastuuttomana.
Somaleista puolet työttöminä ja lopuilla usein toimeentulovaikeuksia Ruotsissa – maan työikäisistä enemmistö ulkomaalaistaustaisia jo vuonna 2033
Yli puolet Ruotsin työikäisestä väestöstä on ulkomaalaistaustaisia vuonna 2033. Heistä useimpien tausta on Euroopan ulkopuolella. Kohti mielenkiintoisia aikoja ollaan menossa ja äänestämisessä saattaa piillä demokratian muutoksen avain. Göteborgs-Posten on haastatellut somalivaikuttajaa.
Kiinalaiset troolarit imuroivat kalat maailman meristä – pian tyhjän saa pyytämättäkin
Kun Kiinan omat merialueet oli kalastettu tyhjäksi, kommunistivaltio pystytti maailman suurimman kalastuslaivaston ja lähetti sen imuroimaan maailman merille. Valtavat uivat tehtaat tuhoavat kalakantoja kiihtyvällä vauhdilla. 3,3 miljardia ihmistä saa maailmassa huomattavan osan ravintoaan kalasta, mutta ennen pitkää yhä useammalle jää nälkä.