

PS ARKISTO
Perussuomalaiset vaati autoilun ja asumisen hinnanalennuksia kyselytunnilla – ei vastakaikua hallitukselta
Perussuomalaiset ovat esittäneet tuntuvia veroalennuksia polttoaine- ja sähköhintoihin. Näin perussuomalaiset helpottaisivat erityisesti eläkeläisten, pieni- ja keskituloisten palkansaajien sekä lapsiperheiden asemaa.
– Suomen maailman kunnianhimoisimman ilmastokurjistamisen hallitus sen sijaan tekee innolla toimia, joista ei ole ilmastolle mitään hyötyä, mutta joista on merkittävää haittaa sille ainoalle asialle, jota hallituksen pitäisi puolustaa, eli maallemme ja sen asukkaille, perussuomalaisten kansanedustaja Jouni Kotiaho hämmästeli suullisella kyselytunnilla.
– Yksikään muu puolue ei perussuomalaisten lisäksi puhu näiden toimien kustannuksista, kokonaisuudesta ja konkreettisista seurauksista. Arvoisa hallitus, milloin te aiotte alentaa asumisen ja autoilun hintaa?
Saivartelua maailmanmarkkinahinnasta
Elinkeinoministeri Mika Lintilä (kesk) sanoi, ettei polttoainehinnan kova nousu johdu verotuksesta tällä hetkellä vaan maailmanmarkkinahinnasta, joka on lähes nelinkertaistunut. Verohelpotuksiin hän ei ottanut mitään kantaa, eikä ilmastotavoitteilla ole Lintilän mukaan merkitystä nykyisessä hintojen nousussa.
– Te ette pääse pakoon sitä faktaa, että teidän politiikallanne asuminen ja autoilu kallistuvat, yritysten kilpailukyky heikkenee ja kuluttajahinnat kasvavat, kun logistiikkakustannukset menevät hintoihin, Kotiaho kuittasi Lintilälle.
– Perussuomalaisella politiikalla näin ei käy, vaan ihmisten lompakoihin jää enemmän rahaa asumisen ja autoilun halventuessa ja yrityksille jää enemmän varaa työllistää. Asia on hyvin yksinkertainen. Me rahoittaisimme veroalennukset leikkaamalla toisarvoisista ja haitallisista asioista kuten maahanmuutosta ja kehitysavusta.
Lisää korotuksia luvassa – vaalien jälkeen
Perussuomalaisten puheenjohtaja Riikka Purra halusi muistuttaa syksyn budjettineuvotteluista, joissa hallitus jäi vihreän kunnianhimon vangiksi ja papereihin kirjattiin varauma uusista ilmastotoimista ensi vuoden keväällä.
– Yllätys, yllätys, nämä uudet toimet kuten kansallinen liikenteen päästökauppa kerrotaan suomalaisille vasta aluevaalien jälkeen, Purra arvioi.
– Tämä pakkokeino nostaa polttoaineiden hintaa entisestään niin paljon, että kuluttajalta loppuvat rahat.
SUOMEN UUTISET
Artikkeliin liittyvät aiheet
- kansallisen liikenteen päästökauppa ilmastokurjistaminen aluevaalit polttoaineiden hinnankorotukset toissijaiset menokohteet Mika Lintilä asuminen ja liikkuminen sähkön hinta Jouni Kotiaho palkansaajat autoilijat kustannukset Yritykset Riikka Purra Eläkeläiset perussuomalaiset hallitus kehitysapu verotus lapsiperheet
Mitä mieltä?
Aiheeseen liittyviä artikkeleita


Perussuomalaiset esittää sähkön ja polttoaineiden veron alentamista neljänneksellä: Keskivertoperheelle lähes 500 euroa enemmän käteen vuodessa – hallituksen vaihtoehdosta tulossa 1 200 euron lisälasku

Purra: Vain kilpailukykyinen teollisuus voi turvata hyvinvointiyhteiskunnan – “Hallitus vesittää pienetkin kilpailukykyä parantavat teot”

Purra: Hiilivuodon tukkiminen on ympäristöteko – ”Jos Suomi tekee liian radikaaleja ilmastotoimia, tuotanto siirtyy muualle”

Bensalitran hinta jo lähes kaksi euroa – Luukkanen: Punavihreä hallitus siirtää Suomea takaisin 1800-luvulle – ”Kurjistaminen näkyy joka paikassa”

Perussuomalaiset vaatii kohtuutta autoilun kustannuksiin – hallitus vastaa panostaneensa kävelyyn! Jutussa video

Suomessa on nyt EU-alueen kolmanneksi kallein bensa – Tavio: ”Autoilijoilta kerätään rahaa, joka menee kehitysapuna Afrikkaan”

Perussuomalaiset esittää työn ja yrittämisen verotuksen keventämistä – kaikissa tuloluokissa kaikille kansalaisille enemmän rahaa käteen

Euroalueen hintojen nousu kaikkien aikojen ennätykseen – omikron-koronamuunnos voi lisätä poliittisten päätösten myötä tuotannon pullonkauloja
Viikon suosituimmat

Hallitus on alentanut jakeluvelvoitetta, polttoaineveroa ja ajoneuvoveroa – ministeri Ranne: ”Me rakennamme Suomea, jossa ei mennä autoilijan kukkarolle”
Suomi on autokansaa, ja tämä näkyy myös hallituksen teoissa, sanoo perussuomalainen liikenne- ja viestintäministeri Lulu Ranne.

Entinen työväenpuolue vasemmistoliitto kannustaa nyt terveitä työikäisiä ideologiseen lorvailuun sosiaalitukien varassa
Vasemmistoliiton puheenjohtaja Minja Koskela katsoo, että Suomessa terveellä ihmisellä tulisi olla mahdollisuus siirtyä oleskelemaan sosiaalituilla, toisten veronmaksajien kustantaessa hänen elämisensä. Perussuomalaisten kansanedustaja Miko Bergbom sen sijaan linjaa, että perussuomalaisille on päivän selvää, että ideologisesti työttömällä ei pidä olla oikeutta muiden veronmaksajien kustantamaan tukeen.

Eduskuntaryhmän pääsihteeri: Vihervasemmisto voitti vaalit – tätä se tarkoittaa kunnissa ja hyvinvointialueilla
Suomen yli puhalsi alue- ja kuntavaaleissa vihervasemmistolainen puhuri, mikä tarkoittaa kuntiin ja hyvinvointialueille kylmää kyytiä, kirjoittaa perussuomalaisten eduskuntaryhmän pääsihteeri Olli Immonen.

Kansanedustaja Antikainen: Tekoäly analysoi Luonnonvarakeskuksen vastaukset ja ehdotti sitten kantelun tekemistä
Perussuomalaisten kansanedustaja Sanna Antikainen esitti Luonnonvarakeskukselle (Luke) joukon suoria kysymyksiä susikannan kehityksestä, kanta-arvion menetelmistä, laittoman tappamisen arvioinnista ja kansainvälisestä raportoinnista. Hän antoi Lukelle kaksi viikkoa aikaa vastata viralliseen tietopyyntöönsä. Määräaika kului kuitenkin umpeen ilman vastauksia. Vastaukset saapuivat vasta sen jälkeen, kun Antikainen oli 8.4. lähettänyt medialle tiedotteen vastaamattomasta tietopyynnöstä, ja tiedote oli julkaistu Suomen Uutisissa. Luke toimitti vastaukset sähköpostitse samana iltana klo 20.27.

Ministeri Lulu Ranne pistäisi koko Yleisradion johdon vaihtoon: ”Kun on tulosvastuu, niin tulos tai ulos”
Liikenne- ja viestintäministeri, diplomi-insinööri Lulu Ranne keskustelee tuoreessa Suomen Uutiset Show -keskusteluohjelmassa suomalaisesta mediasta ja erityisesti Yleisradion asemasta. Ohjelman vieraina ovat lakimies ja kilpailuoikeuden asiantuntija Mikko Alkio sekä johdon konsultti, Aamulehden ex-päätoimittaja Jussi Tuulensuu. Ohjelmassa selviää muun muassa, miten monitahoinen hallinnollinen rakenne Yleisradion ympärille onkaan rakentunut, mikä osaltaan on hidasteena Ylen toimintaan ja rahoitukseen kohdistuvien muutoksien tekemiselle.

Ilmastonmuutos oli päivänpolttava puheenaihe jo 1600-luvulla
Ilmastokeskustelu muistuttaa tänään monin tavoin 1600-luvulla käytyjä väittelyitä ja käsityksemme ilmastonmuutoksesta peilaavat yllättävällä tavalla ikivanhoja ajatuksellisia rintamalinjoja. Yhdet vaativat kulutuksen vähentämistä, toiset uskovat vihreään teknologiaan ja kolmannet kieltävät kokonaan ihmisen vaikutuksen ilmastoon.

Saksan tuleva hallitus haluaa kieltää valehtelun ja viedä kansankiihottajilta oikeuden asettua ehdokkaaksi vaaleissa
Saksan kristillisdemokraattien ja demarien hallituskoalitio aikoo säätää desinformaation levittämisen rangaistavaksi teoksi. Valeuutisten levittämistä tehostavien verkkorobottien käyttö kielletään. Mediaa valvomaan se haluaa oman koneistonsa. Kritiikissä kysytään, aikooko mustapunahallitus perustaa myös totuusministeriön.

Yhdysvallat: Valkoinen talo ehdottaa julkisen yleisradiotoiminnan rahoituksen lopettamista

SDP vaatii lähivaalien jälkeen ”reilumpaa” politiikkaa, eli löyhempää talouskuria sotealueille – Miko Bergbom muistuttaa karuista tosiasioista
SDP:n kansanedustaja Tytti Tuppuraisen mukaan alue- ja kuntavaalien tulos kertoo halusta inhimilliseen politiikkaan, mikä demarien kielellä käytännössä tarkoittaisi taloudellisista tavoitteista joustamista. Perussuomalaisten kansanedustaja Miko Bergbom muistutti eilisessä A-studiossa edustajakollegaansa, että hyvinvointiyhteiskunnan pystyssä pysyminen on ensisijainen tavoite - ja samalla paras tukiverkko pienituloiselle ihmiselle.

Sahateollisuus varoittaa ilmastokilvoittelun valtavista kustannuksista – Lulu Ranne: Suomen ei pidä valita näivettävää skenaariota, jossa metsäsektoriamme ajetaan alas
Uusimmat

Ilmastonmuutos oli päivänpolttava puheenaihe jo 1600-luvulla

Suomen antama kehitysapu väheni 165 miljoonaa euroa yhdessä vuodessa
Toimitus suosittelee
PS Naiset 1/2025

Lue lisää
Perussuomalainen 1/2025

Lue lisää