Tagi: polttoaineiden hinta

MATTI MATIKAINEN

Perussuomalaiset tilasivat reilu vuosi sitten Taloustutkimukselta selvityksen hallituksen ilmastopolitiikan vaikutuksista asumiseen ja liikkumiseen. Perussuomalaiset ovat viime aikoina nostaneet esiin ilmastopolitiikan konkreettisia seurauksia, kuten polttoaineen hinnankorotuksia, minkä erityisesti maaseudun puolustajana esiintyvä keskusta kokee kiusalliseksi.  Lue lisää >

PS ARKISTO

Liikenneministeri Timo Harakka (sd) maalaili Ylen A-studiossa visioitaan keinoista liikenteen päästövähennystavoitteen saavuttamiseksi. Harakka mainitsi toistuvasti polttoaineen hinnankorotuksen olevan vihoviimeinen keino. Perussuomalaisten kansanedustaja Ville Tavio joutuikin monta kertaa muistuttamaan ministerille, että nykyinen hallitus on jo toteuttanut historiallisen suuret polttoaineiden hinnankorotukset.  Lue lisää >

LEHTIKUVA

Perussuomalaisten puheenjohtaja Jussi Halla-aho sanoo, että perussuomalaiset ei väheksy ilmastonsuojelun tarpeellisuutta. Halla-aho kuitenkin muistuttaa, että jos asetetaan ylimitoitettuja tavoitteita, niin seurauksetkin ovat melko dramaattisia tavallisen autoilijan ja maaseudulla asujan kannalta.  Lue lisää >

MATTI MATIKAINEN

Perussuomalaisten työmies Matti Putkonen huomauttaa, että perussuomalaiset eivät ole esittäneet eläkeputken tukkimista, eivätkä heikennyksiä työttömyysturvaan. – Hallituksen työttömien kepittäminen ei tuo yhtään työpaikkaa lisää, se ainoastaan kasvattaa jo ennestään suurta työttömien armeijaa, Putkonen sanoo.  Lue lisää >

PS ARKISTO

Kansanedustajat Atte Harjanne (vihr) ja perussuomalaisten Riikka Purra väittelivät keskiviikkona aamupäivällä Aalto-yliopiston ja Helsingin Sanomien järjestämässä debatissa vihreästä elvytyksestä. Purran mukaan vihreä elvytys muuttuu tosiasiassa tainnutukseksi, jos kunnianhimoisella ympäristöpolitiikalla kurjistetaan yritysten toimintaedellytyksiä ja kuluttamiseen on käytössä yhä vähemmän rahaa.  Lue lisää >

LEHTIKUVA

Jussi Halla-aho muistutti työmiehen tuumaustunnilla, että Suomessa autoliikenteelle on pitkien etäisyyksien ja harvan asutuksen vuoksi harvinaisen vähän vaihtoehtoja. ”Jo ennen veronkorotusta bensiinivero oli Suomessa EU:n kolmanneksi korkein ja diesel-vero neljänneksi korkein. Suomalainen maksaa bensiinilitrastaan 70 prosenttia veroa. Rahat kipataan koronaelvytyksen nimissä Espanjaan, jossa vero on alle 50 prosenttia ja Puolaan, jossa se on alle 40...  Lue lisää >